Subject: FW: Laiuse alevik sideprojekt töö nr ELA515 mittekooskõlastus_TRAM_06.02.2025
From: "Arvo Veltri" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Thu, 6 Feb 2025 14:51:53 +0200

Tere

Palun pange see taotlus mulle täitmiseks so korduv menetlus.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Tampõld Timmo <[email-masked]>
Sent: Thursday, February 6, 2025 2:48 PM
To: Arvo Veltri <[email-masked]>
Subject: Vs: Laiuse alevik sideprojekt töö nr ELA515
mittekooskõlastus_TRAM_06.02.2025

Tere

Esitan teile allkirjastatud materjalid kooskõlastuse jaoks.

Lugupidamisega

Timmo Tampõld

projekteerija

kõrgepingeliinide osakond

AS Connecto Infra

Tuisu 19

11314 Tallinn

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 5330 5761

www.connecto.ee <http://www.connecto.ee/>

Saatja: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 6. veebruar 2025 13:11
Adressaat: Tampõld Timmo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Laiuse alevik sideprojekt töö nr ELA515
mittekooskõlastus_TRAM_06.02.2025

Tere

Esitatud projektiga nõus, saame vormistada kooskõlastuse. Komplekteerige
materjalid ja esitage kooskõlastamisele aadressil
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Tampõld Timmo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, February 5, 2025 4:39 PM
To: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Laiuse alevik sideprojekt töö nr ELA515
mittekooskõlastus_TRAM nõuded_03.02.2025

Tere

Viisin muudatused sisse ja saadan teile taaskord kooskõlastamiseks.

Ma veel IKÕ plaane ei hakanud valmis tegema, juhul kui vajalik ikka muuta
midagi.

Lugupidamisega

Timmo Tampõld

projekteerija

kõrgepingeliinide osakond

AS Connecto Infra

Tuisu 19

11314 Tallinn

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 5330 5761

www.connecto.ee <http://www.connecto.ee/>

Saatja: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 3. veebruar 2025 10:50
Adressaat: Tampõld Timmo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Laiuse alevik sideprojekt töö nr ELA515 mittekooskõlastus_TRAM
nõuded_03.02.2025

Timmo Tammepõld

AS Connecto Eesti

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Teie  24.01.2025

Meie  03.02.2025 nr 7.1-2/25/1447-1

Sideehitiste projekti töö nr FP-1097 kooskõlastusest

keeldumine riigiteede nr 14180 ja nr 1117193 tee piirides

ja tee kaitsevööndis Puurmani alevikus Jõgevamaal

ja nõuete esitamine projektile

Kooskõlastamiseks on esitatud sideehitisteste, sidekanalisatsioon,
sidekappid (edaspidi tehnovõrgud) ehitusprojekt, AS Connecto Eesti töö nr
ELA515 „Jõgeva maakond,Jõgeva vald, Laiuse alevik JPV“ tööprojekti
staadiumis (edaspidi Projekt) Laiuse alevikus Jõgeva vallas Jõgevamaal.

Kooskõlastamiseks esitatud Projektis on ette nähtud ehitada tehnovõrgud
riigiteede 14135 Laiuse – Kuremaa tee km  0,70-2,04 ja nr 14145
Vaimastvere – Laiuse tee km 13,55 tee piirides (teemaal) ja tee
kaitsevööndis.

Võttes aluseks ehitusseadustiku (EhS) § 13, § 19, § 24, § 70, § 71, § 72,
§ 92, § 97, § 99 ning Transpordiameti põhimääruse ei kooskõlasta
Transpordiamet esitatud Projekti ning esitame nõuded tehnovõrkude
projekteerimiseks ja ehitamiseks riigiteede maaüksuste piirides (teemaal)
ja tee kaitsevööndis.

Tehnovõrkude projekti koostamisel riigiteede tee piirides ja tee
kaitsevööndis palume arvestada alltoodud informatsiooni, asjaolude ja
nõuetega:

1.	Projekt tuleb koostada vastavalt selle tehnovõrgu
projekteerimisnormidele ja riigiteede tee piirides Tee projekteerimise
normidele (EhS § 99 lg 4).
2.	Tehnovõrkude projekteerimisel ja ehitustöödel riigiteede piirides
tuleb juhinduda Transpordiameti tüüpnõuetest: „Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel“ (Nõuded), asub:
<https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#te
hnovrgud>
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#teh
novrgud .
3.	Kaevetöödel ja lahtiste kaevikute kavandamisel tuleb juhinduda
Tööinspektsiooni juhendist „Tööohutus ehitusplatsil“, asub:
<https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil>
https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil või
<https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#va
ldkonnalesed-norm--2>
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#val
dkonnalesed-norm--2 .  Varisemisnurk millega me tehnovõrkude paigaldamisel
kaevetöödel piki teed nõustume (mitte järsem) on 1:3/4 (53°) eeldades
A-tüüpi pinnast vt „Tööohutus ehitusplatsil).
4.	Kavandades ehitisi (sh mastid, kapid jne) või rajatisi riigitee
piirides tuleb juhinduda  „Tee projekteerimise normid“ (EhS  § 99 lg 4)
(edaspidi Normid).
5.	Enne riigitee teemaale sisenemist tuleb alati kaaluda
alternatiivseid lahendusi (sh naaberkinnistud). Tuleb arvestada, et
riigitee teemaad saab kasutada ainult tee toimimise vajadustest üle jääva
vaba maa olemasolul. Vastavalt riigivaraseaduse § 15 lg 2 ei anta
riigivara kasutamiseks, kui kasutamiseks andmine raskendaks oluliselt
selle varaga seotud riigivara otstarbekohast kasutamist või muudaks selle
võimatuks.
6.	Transpordiamet täidab omaniku ülesandeid riigiteede osas (EhS § 92
lg 6) ning peab tagama riigitee otstarbekohase kasutamise, teehoiu
korraldamise, teede ja teede toimimiseks vajalike rajatiste korrashoiu, et
tagatud oleksid tingimused ohutuks liiklemiseks (EhS § 97 lg 1). Teehoiuna
käsitletakse tee ehitamist, korrashoidu, kavandamist, teekasutuse
korraldamist, tee kaitsevööndi hooldamist, tee projekteerimist ning
haldamisega seotud muud tegevust.
7.	Projekti joonised:

7.1.            Asendiplaani joonistel tingmärkides puudub kinnise meetodi
tingmärk ja kaevikute tingmärk – palume lisada tingmärkidesse ja
joonistele

7.2.            joonistele tuleb kanda lahtise kaeve kontuur maapinnal
arvestades kavandatavat kaeviku sügavust, kaevise põhja laiust ja
varisemisnurka 1:3/4 (53°). Lahtise kaeviku riigitee poolne serv tuleb
siduda riigitee asfaltkattega ja näidata joonistel sh puurkaevikute
riigitee poolne serv.

7.3.            Puudub informatsioon kaitsetorude tugevusklassde kohta
ristumistel riigiteega (peab olema 1250 N) ja teemaal haljasalal (peab
olema 750 N) – palume lisada;

7.4.            Tingmärkides on

palume kappide mõõdud (laius x pikkus x kõrgus) ja informatsioon, kas
vundamendiga maapinnal või mastil.

7.5.            sidekappide kavandamisel riigitee tee piirides peab
arvestama Tee projekteerimise normides nõutud vaba ruumi ja
nähtavuskolmnurga nõuetega.

7.6.            kõik kavandatavad sidekaevud riigiteede teemaal peavad
olema uputatud pinnasesse -20cm – palume lisada joonitele vastav märge kui
kaevud teemaal.

7.7.            joonistele tuleb kanda lahtise kaeve kontuur maapinnal
arvestades kavandatavat kaeviku sügavust, kaevise põhja laiust ja
varisemisnurka 1:3/4 (53°). Lahtise kaeviku riigitee poolne serv tuleb
siduda riigitee asfaltkattega ja näidata joonistel sh puurkaevikute
riigitee poolne serv.

7.8.            ristlõikejoonistel tuleb näidata lisaks sügavusele ka
horisontaalne mõõtahel sh puurkaevikute kaudus riigitee asfaltkattest.

7.9.            piki riigiteed teemaal, haljasalal lahtisel meetodil
piisab kaitsetorust tugevusklass 750 N.

7.10.        mnt nr 14135 km 0,94-0,99 tehnovõrk teemaal, kaitsetoru
tugevusklass, puudub tehnovõrgu sügavus teemaal, kuidas läbitakse
mahasõit, taastamine, tehnovõrk liiklusmärgi all?

7.11.        mnt nr 14135 km 1,17-1,22 tehnovõrk teemaal, puudub joonis
pdf-s, kaitsetoru tugevusklass, millisel sügavusel tehnovõrk teemaal ,
mahasõitude all?

7.12.        riigitee nr 14135 teelõigul km 0,87-1,47 on 5 truupi
drenaazikaevudega ja süsteemidega, kuid kõikide kohta ei ole andmeid

7.13.        mnt nr 14135 km 1,34 tehnovõrgu ristumine riigiteega vahetult
truubi, drenaazsikaevu juuese, kuid puuduvad andmed truubi ,
drenaazisüsteemide kohta? Palume viia ristumine ohutusse kaugusesse
riigitee truubist.

7.14.         mnt nr 14135 km1,47 tehnovõrgu risstumine riigiteega ja
mahasõidu truubiga vahetult riigitee truubi kõrval? Puuduvad andmed
truupide kohta, sügavus mahasõidu truubi all peab olema min -1,0m, Palume
viia ristumine ohutusse kaugusesse riigitee truubist.

7.15.        Mnt nr 14135 km 1,55-1,60 tehnovõrk teemaal, mis on
kaitsetoru tugevusklass, milline sügavus, tehnovõrk Raja tn liiklusmärgi
all?

7.16.         Mnt nr 14135 km 1,95-2,04 tehnovõrk teemaal,  mis on
kaitsetoru tugevusklass, milline sügavus sh mahasõitude all?

Palume projekti täiendada ja viia vastavusse Transpordiameti kehtivate
nõuetega ning esitada uuest kooskõlastamisele aadressil
<mailto:[email-masked]> [email-masked] .

Vajadusel võtke palun ühendust, saame läbi teams keskkonna ülaltoodud
küsimused koos läbi vaadata.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Tampõld Timmo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, January 24, 2025 2:54 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Kooskõlastamine - Laiuse alevik sideprojekt

Tere

Vastavalt Eesti Lairiba Arenduse SA tellimusele koostab AS Connecto Eesti
„ELA515 Jõgeva maakond, Jõgeva vald, Laiuse alevik JPV“  tööprojekti.

Antud projekti raames rajatakse Jõgeva maakonnas, Jõgeva vallas, Laiuse
aleviku tarbeks sideühendused.

Manuses projekti materjalid.

Palume Transpordiameti kooskõlastust projektile.

Lugupidamisega

Timmo Tampõld

projekteerija

kõrgepingeliinide osakond

AS Connecto Infra

Tuisu 19

11314 Tallinn

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 5330 5761

www.connecto.ee <http://www.connecto.ee/>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.